Sidor

fredag 22 april 2016

Oflyt i affären

Har hittat nya vårskor (Rieker). Blir så glad när jag inte behöver vela fram och tillbaka utan hittar några direkt. Tyckte dem var så fina, matchar alla färger och glittrar fint i vårsolen.

Värre gick det med byxorna (Hope). Provar ett par beiga i strl 36 och kan nästan dra av dem. Mycket konstigt, jag brukar vara en 38. Det var en stor modell, men ändå! Jag provar 34 och den sitter lagom hängigt. I sista stund bestämmer jag mig för en annan färg. Kommer hem och upptäcker att det är normala storlekar i den färgen och alldeles för litet. Aaaargh. Jättekonstigt att det skiljer sig mellan färgerna. In igen till stan i sista minuten och vill byta till 36 men de hade inte dem i den färgen så jag tänker, skönt då slipper jag vela, då blir det beige istället. Storlek 36 tack. Kommer hem. Alldeles för stora... jag tro jag dör! Avskyr detta.

Så nu måste jag förstöra min lördag med att åka till stan och byta byxorna igen. Men sen. Sen kan jag bli vårfin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar