Sidor

måndag 25 mars 2013

Funderar på att träna

Idag har vi mest varit hemma och tagit det lugnt. Det är Mikaels sista dag hemma, imorgon är det jobb igen för honom och då får vi klara oss själva här hemma. Önskar som sagt att han kunde vara hemma jämt och att livet såg ut såhär, bara vara hemma och ta dagen som den kommer tillsammans. Men å andra sidan så ser jag fram mot att få en vardag också. När Sixten hunnit bli lite större och jag inte behöver vara rädd för RS-virus och maginfluenser så tänker jag bege mig till öppna förskolan här i byn och träffa lite andra föräldrar. Och så ska jag börja gå promenader med barnvagnen och jag har till och med funderat på om jag inte ska göra lite Tabatha så smått.. Ja i tanken kan man ju vara hur duktig som helst. Får se om det fungerar i teorin också.

Såhär tänkte jag mig ett Tabatha pass. Jag har förresten ingen aning om hur Tabatha stavas, i somras gick jag på crossfit som en granne håller i och han körde lite Tabbatta (?), för mig kunde det lika gärna heta gympa alltihopa men tydligen så har det olika namn beroende på hur länge man kör de olika övningarna. I alla fall..

Ligga på rygg och lyfta upp rumpan och kniiiiiipa.
Situps
Rygglyft
Armhävningar
Kissande hunden (lyfta benen som när en hund kissar)
Lyfta ena benet mot taket
Lyfta andra benet mot taket
Knäböj
Ufall
Sätta händerna mot en bänk bakom och göra pushups, pullups?

Varje övning gör man i 20 sekunder och vilar 10 sekunder mellan. Sen gör man detta tre gånger med paus mellan gångerna. För den elittränade kan man ju köra 50 sekunder, för den nyförlösta kvinnan, max 20.

Usch, nu har jag nog tränat nog för idag bara genom att tänka på det här, det får dröja innan jag kommer igång och har ork igen.

Om någon undrar hur tusan jag lyckas skriva så här långa inlägg med en tvååring i huset så har ni svaret nedan. Fåret Shaun på ena halvan av skärmen och Blogger på andra. Fåret Shaun ger en 7 minuters lugn emellanåt och ibland är det allt som behövs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar