Sidor

fredag 9 januari 2015

Bygga om feeling



Fick lite byggfeeling här hemma.

Allting började med att diskmaskinen hemma gick sönder, den gick inte att stänga. Inför nyår och allt. Jag fick lite panik.

"Men Mikael på riktigt, HUR ska vi göra?!"
"Vi får väl diska för hand.."
"Diska hurdå?"

Men sen var det bara en kniv som satt i kläm (jag var säker på att jag kontrollerat detta!!!) så allt löste sig och maskinen gick att stänga. I en kort stund gick dock mina tankar på högvarv. Vi har en liten diskmaskin nu, en smal, och jag vill gärna köpa en stor om vi ändå ska köpa ny. Då måste vi bygga om köket. Då MÅSTE vi bygga om hela nedanvåningen. Och ja.. sådär rullade det på och nu har det mynnat ut i lite skisser på ny planlösning på nedanvåningen och massor av inspirationsbilder. Ja, lite drömmar helt enkelt, inget konkret som vi ska ta tag i just nu. Men ändå. Delar med mig här nedan av lite smått och gott.

Kök, vi har ju ett gammalt hus och jag förstår grejen med att bevara känslan av det gamla. Samtidigt är jag alldeles för praktisk och glad i moderna enkla snitt för att ha det gammaldags. Så detta tyckte jag var en perfekt kombo, gammal färg men nya moderna snitt. Och så en bänkskiva i betong på det helt enkelt för att vi är konstruktörer and we're lovin it.

 







http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/64/a9/d7/64a9d7d538ead84bc213f373f7ab0469.jpg

Badrum. Ljust men med något färgigt underbart marakechmönstrat golv som verkar dyka upp överallt nuförtiden. Helst lite färggladare än här nere, gult grönt, rosa.



Underbart att få fundera och drömma och planera. Men som sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar