Sidor

söndag 11 januari 2015

Syskon

När Ester var som Sixten är nu kom Sixten till världen. Jag har svårt att förstå att hon inte var större, 1 år och 9 månader. Hon som pratade massor och pusslade svåra pussel och var så rädd och försiktig om sin nya lillebror.

Samtidigt så var jag väldigt medveten om att det var lätt hänt att låta stora syskonet bli för stort när det kom en till. Jag ville ju låta henne få vara lite också. Och det låter jag fortfarande henne vara, om hon vill, oftast vill hon ju vara en stoor tjej.

Imorgon är det fredag. Ledig dag. Mikael tränar P16 på kvällen. Trist tid men det är bara tills de kan spela på konstgräset igen. Han är hemma till 19. För oss hemma blir det Mexikansk afton, ett något glammigare namn än Taco-fredag men samma sak. Jag brukar skippa chipsen och köpa en alternativ Fairtrade-kryddblandning utan socker och utan massa E-grejer i. Mest för att den är mycket godare och smakrikare. Kommer inte ihåg vad den heter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar