Sidor

torsdag 29 oktober 2015

Dagens hyss

Vi åkte ner till mamma och pappa efter att jag hämtat barnen på dagis idag. Ester och jag satt och målade i en målarbok bör jag hör Sixten lite i bakgrunden.

"Mamma, jag är här. Mamma. Jag är här. "

"Mmmm" svarar jag.

"Här!"

Jag vänder mig om och ser Sixten tre meter upp i luften. Han har klättrat på utsidan av trappan och står nu höst upp i trappan fast utanför räcket.

"Nej nej nej" säger jag så lugnt jag kan. Inte panik nu Cecilia. Bara var beredd att fånga. Få ungen att klättra ner lugnt och försiktigt.

"Mamma, kan du hjälpa mig här lite."

Så kommer mamma och drar upp honom på rätt sida räcket medan jag står nedanför och är beredd på att fånga 18 kg tvååring.

Kortet är enda jag hittar där man anar trappan och höjden i bakggrunden. Högst upp stod han. Ut mot hallen. Jösses.

Slutet gott allting gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar