Sidor

söndag 24 juli 2016

Etapp 1

Nu är vi här. Sälen. 19 500 startande var det idag. Första etappen är avklarad. Jag gjorde en terrängcheck till ettan. Det vill säga en rätt bra bom. Men sen fick jag koll på läget och så gick det bra resten av banan. Jag är väldigt ovan vid denna terrängen. Här finns inte precis stenmurar och tydliga beståndsgränser varannan meter. Idag var det mer konsten att läsa på flacka höjdkurvor och tyda skillnaden mellan vit skog, ljusgrön skog och gult som var grejen. Men det var skoj. Imorgon springer vi på ett annat fjäll vid Högfjällshotellet. Det ska tydligen vara mycket nerför så då gäller det att inte tappa för mycket höjd så att man måste klättra uppför i onödan.

Ester och Sixten sprang knatteknat med mig, åt korv och sen har vi plockat lite blåbär och snackat med klubbkompisar. Jag fyndade ett par nya löparskor också. Det var hög tid.

Det är lite ovant att inte bo i husvagn. Med diskmaskin och varmvatten att tvätta kläder i samt toalett inte 200 meter bort utan 2m så finns det mycket mer tid över till häng. Gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar