Sidor

söndag 6 april 2014

Besöker arbetsplats

Förra veckan tog hårt, minst en natt, kanske fler, ingen mening att lägga det på minnet, vaknade Ester vid två och sen var vi vakna mer eller mindre tills det var dags för jobb. Tröttsamt. Mycket stress och långa dagar. En vända upp på besök i Linköping, det var i och för sig veckans höjdpunkt.

Nästa vecka hoppas jag på lugn, ro och roliga saker.                                      

Idag fyller min mamma år, vi var hos dem och firade henne. God lasagne och tårta, hipp hurra för mamma idag!

Igår åkte vi till Tockarp norr om Örkelljunga för att springa orientering. Jag sprang denna gången, Mikael, Ester och Sixten gick knatteknat. Det gick bra drygt halva rundan, tills jag trampar snett nerför en backe och faller ihop. Stukning, vrickning, kalla det vad ni vill men ONT gjorde det.

Svor och ojade mig samtidigt som jag var noga med att käckt säga "det gick bra, ingen fara, helt okej" till alla som sprang förbi och frågade hur det gick. När jag reste mig upp för att gå vrickade jag den en gång till! Så till slut kröp jag upp för backen och ut på vägen. Väl ute på vägen kunde jag linka iväg de 300 meterna till start och få skjuts tillbaka till TC. Tur jag hade att det var så nära. Efter duschen kunde jag stödja på den så det är verkligen ingen fara. Men ont ska det ju göra ändå, nu väntar jag på att svullnaden ska gå ner och hoppas att det här inte blir en sån där jobbig grej man vrickar upp hela tiden.

Med hopp om en bättre vecka.
Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar