Sidor

söndag 20 april 2014

Bötar

Allt är inte bara kul.

Igår när jag körde hem från Perstorp och hade fullt upp med att inte bli trött gör jag världens blunder. Jag har alltid farthållaren i. Det är så bekvämt att köra och så slipper jag fundera på om jag håller hastigheten, jag bara klickar i den i 70, 80, 30 eller vad det nu är som gäller. Så också igår. Höll exakt 100 på väg ut från Perstorp och fortsatte med det medan jag som sagt hade fullt upp med att koncentrera mig på att INTE bli trött.

BLIXT!

Helsicke vad fartkameran blixtrade till, så konstigt, det brukar den ju aldrig göra. Men vilken TUR att jag höll 100! Eller vänta nu. 100? 80?

Nej.

Jag körde exakt 20km/h för fort. Så himla olönt! Och på något konstigt sätt så är jag så besviken över att det inte ens var meningen att köra för fort. Tänker mig att det är väl sin sak om jag blir tagen av polisen när jag stressar upp i 80 på 70 väg. Men nu! När det inte ens var meningen. Nä fy vad irriterad jag är på mig själv.

Men samtidigt, det är ju det allting handlar om i trafiken. Att hålla uppsikt, följa reglerna och köra försiktigt.

2400 kr åt h-e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar