Sidor

onsdag 11 juni 2014

Spenderar en kväll på dagis

Igår var det familjedag på dagis. Det betyder att de har öppet mellan 17-19 och sjunger och bistår med grillar så får vi komma dit hela familjen och fika och leka. Ester, jag och Sixten var där med mackor och morotsstavar. Hade Sixten kunnat snacka hade han sagt något i stil med; "Morsan för fan, var är korven och vindruvorna?!". Det var i alla fall vad hans blick sa när han gick runt och kollade i alla andras picnickorgar. 

Han är så modig min lilla grabb. Gick runt så stöddigt och kollade in alla som sjöng och åt och lekte. Tog för sig i sandlådan och sprang bara ibland tillbaka till mitt knä när någon skäggig log åt honom. Läskigt!

Ester ville visa att hon kunde hänga i sådana där stänger man snurrade runt på som liten. Och så gungade hon och ville att jag skulle sitta med och sjunga. Hon vill gärna vara nära mig hela tiden. Min lilla tjej.

De har en så fin utegård. Med buskar att gömma sig i och skugga varvat med sol. Det gör mig så ledsen att de ska stänga ner och renovera dagiset. Istället ska de gå på en förskola med tillfälligt uppbyggd lekplats, vem vet hur länge det dröjer tills det gamla är renoverat. Jag blir så arg. 
Funderar på att byta dagis men är rädd för att Ester kommer tycka det är ännu jobbigare. Det blir i och för sig väldigt mycket nytt ändå. Ny personal, nya lokaler och ny avdelning. 

Tråkiga bekymmer!

Imorgon ringer jag Montessori..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar