Sidor

torsdag 26 juni 2014

Tränar crossfit

En dag i veckan i sommar, måndagar klockan 20 ska jag träna crossfit med min granne. Han är instruktör på hobbynivå och har samlat ett gäng glada 30-åringar också jag (Ja, det gäller att leva på 20-nånting så länge det går).

Jag gillar den typen av träning när jag inte behöver några vikter. Situps, knäböj, rygglyft osv. De flesta övningar går bra. Allt utom en grej. Hänga i en stång och dra sig uppåt - Pullups.

HUR GÖR MAN?!

Än så länge har jag aldrig träffat en tjej som kan göra det, så jag tänker att det är omöjligt och helt okej att bara hänga som en sill och i alla fall försöka spänna armmusklerna.
Men på träningen i veckan så var det bara jag och en annan tjej som var där. Och hon kunde göra det! Flera gånger. 16 gånger hävde hon sig upp och ner och upp och ner och upp medans jag hängde i stången och spände musklerna 16 gånger. Grym var hon, knäckt blev jag.

Så nu ska jag slicka mina sår resten av veckan, skämmas och googla "hur gör man pullups?". Skam den som ger sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar