Sidor

måndag 18 augusti 2014

Tillbaka från semestern

Så var det vardag igen, tillbaka efter semestern. Känns som om jag varit ledig i en evighet. Skön känsla.

Om två veckor skolar jag in Sixten på dagis och då börjar jobb för oss alla. M ska jobba heltid och jag ska jobba 60%. Ester har inte behövt gå på dagis så mycket än, vi har ju i princip varit mer eller mindre föräldralediga sen hon föddes och nu hoppas jag kunna ge Sixten det också, inga långa dagar, han är ju så liten än min plutt.

Igår sprang jag en runda. I regn och åska. Är jag övermodig som tänker att risken att få en blixt i skallen är minimal? Å andra sidan är syskonskaran Andersson storhuvade så helt orädd borde jag kanske inte vara. Det gick bra. Jag gillar att springa i regn. Det känns lättare. Eller så var det bara humöret som var på topp och gjorde det lättare. Lättare än i fredags när jag fick gå halva rundan och vara sur för det tog sån tiiiiiid att komma hem. 

Nu ska jag sätta mig och tråna lite över allt smink jag har fått för mig att jag behöver. Jag som bara använder mascara typ har fått för mig att jag måste ta tag i mitt liv (sminkliv) nu när jag börjar vandra uppåt 30-ish. 

30-årskris?

Nädå...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar