Sidor

torsdag 19 november 2015

I got a feeling!

Min träningsinspiration sprider sig.

Nu har den spridit sig hela vägen till Båstad, till Friskis och Svettis. Jag köpte ett 4 månaders kort där och plöjer just nu igenom hela deras gruppträningsschema. Tabata. Skivstång/intervall. Box. Spinning.

Det är kul att testa nytt! Och det är kul att träffa folk!

Igår träffade jag Sixtens dagisfrökenvikarie efter Skivstångspasset och jag blev så glad. Det bubblade konstiga saker ur mig. Och när hon kom på vem denna svettiga och högröda tjej var så bubblade det lite ur henne också. Jag har blivit sådan, sen jag flyttade hit tror jag. I Göteborg minns jag inte riktigt att jag var sån. Men här! Jag är så glad över varje ny människa jag känner!

Hur som. Med träningen kommer det en lång inköpslista. Som jag måste ta tag i någon gång efter julklappar men innan "lång julledighet utan semester att ta ut"-lönen.

1. Nya inomhusskor. Gummit i mina gamla som jag köpte när jag började spela innebandy i 9:an har börjat smälta. Kass. Ska aldrig mer köpa Nike.

2. En färggrann sport-BH som syns under ett ljust linne. Det är tydligen grejen. Inte Mikaels gamla Förslövs IF t-shirt med svart BH under.

3. En bandana. Min korta frisyr går inte att slänga ihop till en tofs och min svettfrilla är crazy!

4. För att inte tala om mitt R90 ställ (jordens bästa löpställ). Det borde varit uppdaterat långt innan den sista personen på jorden som skulle skratta åt mig, pappa,  gjorde just det pga mina komiskt omoderna kläder som faktiskt han köpt år 2000. Jag är inte sen att hålla med honom, men jag har liksom tyckt att de fyller sitt syfte ändå. Dessutom hål på båda benen efter en tidig morgonrunda 2004 som slutade i att jag skrapade båda knäna blodiga, ringde pappa och grät hejdlöst och fick honom att tro att det värsta hänt 3 gånger om innan jag lyckats få fram att jag snubblat på en trottoarkant.

Summa summarum: fattig jul, vältränad mamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar