Sidor

måndag 25 september 2017

Räven


Här är vår räv.

Den älskar körsbär.

Den älskar att bajsa på vår altan.

Den älskar att smyga förbi vårt teverumsfönster om kvällarna och se listig ut.

Den verkar även ha en fetisch för skor då den har snott två par av oss som vi hade ställt på altanen en obevakad natt.

Jag tror dock inte att den är riktigt så listig trots allt. För då hade den säkerligen varit rädd för mig.

Nu tänker kanske ni "varför ska den där räven vara rädd för lilla mig"? Jag som ställer gamla pizzarester utanför dörren och inte plockar upp alla körsbär som ramlar ner från träden.

Jo. Så här ligger det till.

Min plan är att hålla tummarna för att den är klok nog att inte bli överkörd i vinter. Och sen hoppas att den passar sig för allt vad heter skabb under våren. Efter det ska jag be en trudelutt till Gud att det inte är en tik som får valpar framåt sommaren.

Och lagom till den är som allra rödast och finast så kommer jag att ha letat upp den som har jakträtten här nedanför och be hen ladda bössan så att jag kan komplettera min rävhatt med en fin rävboa. På så vis hoppas jag både räven och jag får ett långt och lyckligt liv tillsammans.

Vem är det som är listig nu egentligen.

Min rävhatt köpte jag förresten förra gången jag var i Berlin och hälsade på två kompisar. Fotograf och konstnär är dem, vilka jobb va! Isabell var snäll nog att föreviga min rävhatt.
Titta vad fint det kan bli när hon är i farten!


Eller så kan det bara bli galet ute på klubb. Hon är grymt bra. Kolla in henne vet jag. http://www.isabellnwedin.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar