Sidor

måndag 23 oktober 2017

Biffen

Ibland brukar jag skoja om att Sixten aldrig har varit liten.

Han vägde knappt 4 kg när han föddes så det är väl inte så jättemycket. Men sen gick han bara upp, upp, upp. Ganska snabbt var han ifatt Ester i vikt. Han är lång och hans händer är breda och stora. Min lilla biff.

En gång när han var liten var jag till läkaren för att jag trodde jag hade hostat sönder ett revben. Jag hade så ont i sidan. 
Läkaren såg mig komma in på undersökningsrummet med 10 kg babybarnstol och 10 kg bäbis hängandes i armen och tittade mig djupt in i ögonen och sa;

"Jag tror jag vet vad du lider av Cecilia."

"Vad! Är det döden?"

"Nej. Du lider av.. träningsvärk."

Jag hade bara fått träningsvärk av allt bäbisbärande och fick skamset åka hem efter att jag påmint läkaren om hans tystnadsplikt och han lovat att inte berätta om klenisen som trodde hon skulle dö för någon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar