Sidor

söndag 22 oktober 2017

Nya skor


Det var söndag förmiddag och det innebar träna på svordomar på Ängelholms hinderbana.

Sagt och gjort.

Jag var där och bättrade på vokabuläret.

Gjorde inte om samma misstag två gånger dock, utan tog denna gången mina orienteringsskor med spikdobbar och slapp i alla fall att halka runt i gyttja.

Körde in till stan och skulle handla skor till barnen. Dem har exakt på millimetern lika stora fötter. Så här ärvs ingenting.

Jag skulle lyssnat på min plånbok när den skrek åt mig för fem år sedan;

"Nej Cecilia, skaffa inte barn så tätt. Dem kommer vara lika stora och du får köpa dubbelt av allt! För alltid!! Inget går att ärva!"

Men det gjorde jag inte.

I mitt huvud var det mer.

"Åh vad mysigt med en liten bäbis jag vill ha mer, mer. Mer!!"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar