Sidor

söndag 1 mars 2015

Åhustävling

Så var orienteringspremiären avklarad. Pappa och jag satte oss i bilen imorse och körde hela vägen till andra sidan skåne. Furuboda söder om Åhus. Jag har varit på läger där när jag var yngre men kände inte igen skogen från de tillfällena däremot mindes jag terrängen från en av sommarena etapper på 5-dagars. Så jag visste att det var klurigt och gällde att veta var man var hela tiden.

Det gick bra. Jag bommade knappt en meter, kände mig hyfsat snabb trots att det var mycket att trampa sand.

Men så gör jag något jag aldrig gjort förr. Inte vad jag kan komma på. På 23 år. Hoppar över en kontroll! Snopen blev jag när jag kom i mål och fick höra "ej godkänd". När jag sen gick igenom kartan kom jag på att jag sprang och tog 5:an och sen läste från 6:an till 7:an. Jag glömde 6:an. Så himla dåligt, förstår knappt, måste varit trött och ja. Kass. Jag kan kanske skylla på att det var premiären, fast nej... störigt!

Pappa vann alltså, sen Janne och sen Krister.

Bättre lycka nästa helg. Om inte Mikael vill springa då istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar