Sidor

torsdag 12 mars 2015

Helsingborg

Idag åt jag min lunch ute under solen och den klarblåa himlen. Detta var första lunchen som jag tog för mig av den fantastiska vyn som Helsingborg bjuder på inte långt från min arbetsplats.

Det är minst sagt en pampig vy och jag njöt av att bara få vara där i stunden. Sitta och försöka minnas alla gånger jag gått längs med Kulla gågata, tagit färjan över sundet, rumlat runt på kullerstenen utanför Tivoli eller kollat på bio med min familj. Det var längesen jag satt så, själv. Kändes lite förbjudet och tråkigt att avbryta stillheten och plocka upp kameran för att göra ett löjligt försök att föreviga utsikten, som om det ens fanns en möjlighet att fånga tillfället i en bild. 

Det kommer bli fler sådana här luncher. Välkommen vår och sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar