Sidor

torsdag 19 mars 2015

Norrsken

Ställde klockan inatt för att se norrskenet som skulle härja över himlen inatt. Detta fina fotot togs natten innan över Bjäre. Var uppe tre gånger och stirrade upp på en mörk men stjärnklar himmel. Syntes inget norrsken alls, känner mig lite snuvad av naturen på norrskenet.

Har fått för mig att det ska låta också. Yla liksom, eller hoa snarare. Men det kanske bara är min fantasi som hittat på det, på samma sätt som det en gång hittade på att örnar äter upp ögonen på en om man tittar på dem för länge, att spaghetti växer på buskar och att man alltid måste skaka mellanmjölken annars skiktar sig grädden.

Hoawha hoooowaa whaaa. Nä det låter inte så vettigt när jag tänker efter..

Hur som helst så varken såg eller hörde jag något norrsken inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar