Sidor

fredag 21 mars 2014

Badar på Laholmsbadet

Jag har fått ett så angenämt problem som att jag har semester kvar som snart brinner inne. Så jag tog ledigt idag och nästa fredag. Idag åkte vi till Laholmsbadet så att vi var där redan vid nio. Vilket visade sig vara en perfekt tid, det var knappt några besökare där så vi hade nästan bassängerna för oss själva.

Jag tycker det är så roligt att hitta på saker ihop. Sådana här små saker när vi upptäcker och upplever saker tillsammans. Samtidigt tycker jag det är viktigt att poängtera att vi inte behöver göra en massa dyra, häftiga och speciella saker. Det räcker ju egentligen med picknick i trädgården. Men jag tror det är så att jag har lite svårt för att komma till ro hemma, det är alltid något jag får för mig att göra och även om jag inte gör det så stör jag mig på att jag inte får det gjort. Inte hela tiden eller varje dag. Men ja, ni förstår kanske? Så jag tycker det är så skönt att åka iväg ibland för då kan jag släppa allt och bara vara.

Idag var vi alltså på Laholms badland och det var skoj. Jag gillar att bada och simma och hoppas att Sixten och Ester ska bli riktiga badbollar de också. När vi kom hem sov båda barnen, så då passade vi faktiskt på att hyra en film. Hunger games!! Vi lyckades till och med se halva, så nu hoppas jag på fortsättningen ikväll.

Efter det kom mamma och pappa förbi, de hade varit på Ullared och handlat. Ester och Sixten uppskattade båda både prinsessklänning och motorsåg!



 Trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar