Sidor

söndag 2 mars 2014

Överdoserar tvål

Egentligen skulle jag skriva om hur helgen varit. Hur varmt och skönt det var att vara ute i trädgården i lördags förmiddag när Mikael spelade match. Hur befriande det var att äntligen lyckas få fyr i vår stora rishög i landet, nu kan odlingssäsongen börja. Och hur trevligt det var att ha Milla och David över på besök.

Men jag har gått och lägt mig tidigt efter kraftigt illamående.

Jag duschade och badade barnen innan och medan jag torkade Sixten och satte på honom blöja och pyjamas beslutade sig Ester för att en gång för alla bli ren.
Hon tömde en halv flaska Dove granatäpple i badet och innan jag märkte hade hon den andra halvan i håret.

Åh gud som hon har luktat ikväll!

Vi har i princip helt parfymfritt hemma. När Ester var liten slutade jag med det mesta med parfym och jag har inte sett någon anledning till att gå tillbaka till parfymerna. Vi använder apotekets parfymfria schampo och Eucerin olja istället för tvål. Parfymfritt sköljmedel, tvättmedel. Grönsåpa till allt utom toaletten (wc anka) och Yes till fönster, speglar och disk.

Det låter kanske nitiskt men det har mest bara blivit så. Jag har tagit bort en sak i taget och nu kan jag tycka det är helt sjukt att saker ska "lukta rent". För mig luktar rent ingenting. Varför har vi då Dove monsterlukt hemma? Jo, för jag var på Maxi för ett tag sedan och inhandlade ett gäng dubbeldusch som vi kan ha i träningsväskorna och då åkte det med en Dove.

Stort misstag!

För ikväll har alltså Ester gått runt och "luktat rent" och jag mår så illa! Låg och läste för henne och fick hålla för näsan, tillslut fick Mikael ta över. Stackars lilla wunderbaum! Hoppas hon inte blir sjuk!

Nu ska jag försöka sova bort illamåendet. Imorgon väntar en ny vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar