Sidor

onsdag 12 mars 2014

Firar 1-åring

Idag fyller som sagt Sixten 1 år, jag har tagit ledigt på fredag så att vi kan ha kalas för honom då. Vi hade svårt att få ihop ett kalas till helgen för alla var upptagna osv, men som väl är är alla lediga utom jag, så det var ett lätt val att ta ledigt. Då kommer Mikaels föräldrar och mina föräldrar för att äta lite tårta och fira på fredag förmiddag och på eftermiddagen kommer Mikaels syster och hennes två guldklimpar. Vi bestämde oss dock för att fira honom idag ändå med sång och paket. En pyjamas, en sångpåse och en traktor i trä, från en fin leksaksbutik här i stan.




Till den som inte redan upptäckt hur enkelt det är att göra tårtbottnar vill jag bara tipsa om det här receptet. Tårtan blir 100 gånger godare än bottnar som man köper och det är dessutom svårt att misslyckas med den. På fredag när vi ska fira Sixten fyller jag den nog bara med mixade jordgubbar och lite socker. Garnerar med grädde och några "färska" bär. Hur färska de nu kan bli i mars månad. Svärmor är snäll och fixar kanelbullar och någon kaka så att det ska räcka till alla som vill komma och säga hej.


Imorgon blir en lång dag för mig. Lång men rolig. Efter jobbet tar jag bussen till Helsingborg för att träffa några tjejer i ett nätverk jag är med i. Jag har inte sett dem på ett år för att jag.. för att jag har varit i en liten bubbla kallad föräldraledighet. Men NU ska det bli jätteskoj att ses igen. Har jag förstått det rätt blir det vinprovning och lite mat på byggkonsultfirman Åkermans i Helsingborg. Åkermans bjuder, väldigt snällt och väldigt lyxigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar