Sidor

torsdag 20 mars 2014

Frågar varför

"Mamma. du ska pussla med mig!"
"Nej inte just nu, jag ska göra det här först"
"Men varför vill du inte pussla med mig?"
"För att jag ska göra det här nu"
"Men varför?"
"För att.. okej jag pusslar med dig"

Ester pekar på pusslet som föreställer "Gittan" och massa vargar och älgpluttar.. long story.

"Varför är det sånna där?"
"Det är älgpluttar som älgarna bajsat"
"Men varför har de bajsat?"
"För att de var bajsnödiga"
"Men varför var de bajsnödiga?"
"För att de hade ätit mycket mat"
"Men varför?"
"För att de var hungriga"
"Varför?"
"För att de hade sprungit långt"

Tystnad. Yes, äntligen var hon nöjd med svaret!

"Men varför springer älgarna så lååångt?!"

Mental break-down.

2 kommentarer:

  1. Hahaha underbara "vaaaarfööööör dååååå"-tiden. Linus gick hela vägen från dagis idag och sjöng "en gås, flera gäss" efter att vi sett en flock med gäss på himlen. Så även om tjatet ändrar karaktär så tar det inte slut. ;)

    SvaraRadera