Sidor

söndag 11 maj 2014

Virkar slipsar

Köpte en klänning inför nästa helg och letar efter en matchande slips till Mikael. Står i affären när jag ringer honom.

"Det verkar som att det är modernt med virkade slipsar nuförtiden. Vill du ha en sån?"

"Jag vill inte ha någon virkad slips."

"Men de är faktiskt rätt häft.."

"INGEN jävla virkad slips!!!"

Kejdå. Och nu efteråt är jag rätt glad att det inte blev någon. Det känns inte alls lika aktuellt nu som det gjorde då, in the shopping moment. Jag hittade i alla fall en klänning och ett par skor till mig. Klänningen matchade tydligen mina FINA blå ögon enligt cool snygg tjejexpedit. Man tackar man tackar, säger tvåbarnsmorsan, fnittrar genererat och kastar fram Visakortet. Den ska vi ha!


Det ska bli så roligt med bröllop nästa helg! Göteborg, hotell, barnfritt, bröllop och saknade vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar