Sidor

torsdag 19 juni 2014

Inväntar midsommar

Torsdag kväll och i helgen väntar midsommar. 

Vi ska fira hos mamma och pappa med mina bröder och deras Josse och Marie. Med faster och min kusin med familj. Låtsas kusinerna John och Josse och deras föräldrar. Och så två av mamma och pappas vänner. Fullt hus i Stora Hult. Det ska bli roligt.

På lördag är det årets event här i byn - Förslövskarnevalen. Jag gillar sånt. Alla går man ur huse och tittar på karnevalståg och möts. På kvällen är det tivoli och öltält. Sånt gillar jag också. Tanken var att vi skulle ha besök men det blev inställt så i sista stund bjöd vi in oss till grannen på grill.

Annars? Annars är jag lite slö. Känner mig lite som i ett vakum. Kanske dagarna innan semester vakumet. Snart väntar sju härliga veckor semester. En vecka husvagn på O-ringen. En vecka husvagn på Öland. I övrigt på "att-göra-på-semestern" listan står det saker som:

- Åka buss till Ängelholm med Ester och Sixten
- Gå en runda på ett nytt ställe
- Äta kvällsmat på stranden
- Fika vid Västersjön
- Hälsa på min mormor och morfar
- Hälsa på min farmor och farfar
- Bada på Ugglebadet
- Besöka Ängelholms flygmuseum
- Cykla mycket
- Åka till Kalmar

Kanske inte allt men något ska vi väl hinna med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar