Sidor

måndag 2 juni 2014

Kryper genom vardagen

I helgen var familjen från Kalmar här och firade Ester. Sköj som sagt. 

Mikaels syster och jag gick lång snackig promenad på torsdagen - utan barnvagn! Jag lyckades styra av en löprunda med någon undflyende kommentar om att "nä, jag går hellre och snackar lite". Människan springer 20km var och varannandag, fet chans att jag vågar glädjemotionera med henne. Nej. Skämmas kan jag göra en annan dag tänkte jag och övertygade om att promenad var bättre. 

På kvällen, ja alltså samma dag, sticker elitmotionären till svägerska och Mikael ut och springer en terrängbana på 5km här uppe på Hallands-såsen. Backigt. Och idag skulle jag göra samma sak. 

Inte vara sämre. 

Och det gick faktiskt bra! Och det var faktiskt kul! Förutom att jag hade tre wokade kycklingbitar som åkte upp och ner i matstrupen hela tiden och gjorde mig illamående, så mådde jag bra. Så nu ska jag försöka komma ut igen. Någon dag. Denna veckan helst.

Kanske blir det faktiskt av om jag skriver här att jag ska springa på torsdag.

Jag ska springa på torsdag. 

Så. Återkommer på torsdag.

Angående min lilla envisa dotter. Hon kan fortfarande inte gå. Hon glömmer inte ens bort sig och stöder på foten det minsta. Inte när hon leker. Aldrig. Vad är det för fel? Ena stunden tänker jag att det går över. Andra stunden tänker jag att hon kommer krypa sig igenom livet. Nä Gud så hemskt! Måste ringa om hjälp imorgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar