Sidor

måndag 25 augusti 2014

Kräftskiva

Skriver inte så mycket. Är lite trött på grund av mitt nyfunna och garanterat ytterst tillfälliga partyliv. 

I helgen var det kräftskiva. Kräftor och dans. Snus och ljusaste lagern man kan köpa på systemet. Och så lite Cava och lite försöka ha en konversation i 583 decibels skrålande popmusik. Tillslut lyckades 30-åringen och tanten i mig nyktra till och uppfinna två öronproppar av en överbliven servett. Husmorstips! Om någon såg det antar jag att alla eventuella coolhetspoäng under kvällen försvann. Å andra sidan kan jag nu nöjt ligga här i soffan och gratulera mig själv till att jag inte har tinnitus idag heller.

Jag önskar jag varit flitig med kameran och kunde lägga upp ett kort. Det hade tex varit lite kul att föreviga hatt-temat, Mikaels pansarbandsmössa och min regnbågsfärgade dumstrut jämte alla andras moderna och stiliga stråhattar. Men som vanligt låg mobilen glömd någonstans långt ner i väskan. 

Nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar