Sidor

söndag 22 november 2015

Snöig helg

Igår kväll och natten till idag har det kommit mycjet snö här. Och eftersom det både blåst och snöat så ligger det på sina ställen på tomten 30-40-50 cm snö och i vår slänt en hel meter som man kan hoppa ner i. Härligt.

Mindre härligt att jag inte hunnit byta till vinterdäck. Men det blir det ändring på imorgon. Då ska sprillans nya dubbdäck på.

Igår var jag och en kompis i Båstad, på kallbadhuset, såg en säl och doppade oss i havet flera gånger. Det var jättehärligt. Efteråt lite soppa och ett glas vitt på Sands bakficka.

Sen åkte jag hem och bakade lussebullar. Receptet sa 30 st bullar. Men jag skulle gjort fler för det vlev 30 gigantiska bullar. Och så gjorde jag "franska skurna pepparkakor". Smör, mjöl och sirap och nejlika, ingefära och kanel så det blev pepparkakor av dem. Och så hackad mandel. Gott! Hittade recept på ica.se, som oftast.

Bra helg.
Om en vecka är det advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar