Sidor

tisdag 8 december 2015

Adventsljusstake

Den här lilla skapelsen gjorde mig så stolt i förra veckan att jag mmsade bilden till hela släkten.

Ester hade fått syn på en äggkartong på dagis och förvandlade den till en adventsljusstake med färg och majsbågar till lågor.

Stolt!

Pedagogerna var lika imponerade som jag faktiskt och undrade om vi målade och pysslade mycket hemma. Vet inte om vi pysslar så särskilt extra mycket men pysslar gör vi. Bakar, målar lite, pusslar, tejpar och tejpar och tejpar.

Nu är det läggdags, jag hoppas på en natt utan mardrömmar. Inatt drömde både jag och Sixten mardrömmar. Och när vi vaknade alla fyra i vår stora säng så låg alla tätt och trångt. Sixten låg dock med huvudet vid Mikaels fötter. Förstår inte hur han lyckats snurra ner där när det var så trångt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar