Sidor

tisdag 19 juli 2016

Snart mot Sälen

Sommaren  är i full gång. Vi har som sagt semester. Vad gör vi?

Till att börja med åkte vi och sprang Tjoget, det var i och för sig redan innan semestern. Pappa, Mikael, jag och barnen med husvagn. Tänk att vår lilla klubb lyckas samla ihop 20 löpare som springer denna långa budkavle. Med start på lördags eftermiddag och målgång på söndags morgon. Jag sprang första sträckan efter tre nattsträckor. Gryningssträckan. Det är en fin känsla att stå vid växlingsfållan och vänta vid 04.55 och sen springa drygt 6 km i morgondaggen och gryningssolen. Perfekt temperatur. När jag kom tillbaka till husvagnen sov fortfarande alla. Märkligt att vakna innan barnen för en gångs skull.

Ja sen började semestern. Vi har tagit det lite lugnt förra vecka, var hemma och fixa och dona och landade lite i lunken. Men i fredags fyllde jag år och blev firad med sång, en sagobok som Esters författat, en dagbok (en sån som Emils mamma har enligt Ester, hon är helt övertygad att jag behöver en för Sixtens alla "hyss") och en korg med choklad.
Vid tiotiden lämnade vi barnen hos mamma och pappa, de skulle hänga med dem i husvagnen för att springa Hallands 3-dagars. Mikael och jag blev hemma, tog tåget in till Helsingborg, mötte upp goda vänner, drack vin, åt, och tittade på Lars Winnerbäck med flera i Sofieros slottsträdgård.
På lördagen åkte vi till ett strövområde här i närheten och kurerade från den tack och lov numera sällsynta dagen efter känslan. Banan, vatten och salta jordnötter på en mosse gjorde susen. Jag sa till Mikael att "det påminner så mycket om Göteborg" men kom  på att det ju inte var stället som påminde om Göteborg utan själva grejen att bara vara han och jag. Fint.
På kvällen åkte vi in till Ängelholm och såg Tarzan.

Och på söndagen kom barnen hem. Det bästa med hela helgen.

Ja så har semestern varit hittills, plus tjejkväll, plus ett besök i lampaffären för att komplettera hemmet med mysbelysning (det var på tiden!), plus att Ester lärt sig cykla, plus att vi satt dit alla plåtar runt uteplatsen osv.

Nu väntar nästa grej.

Först två nätter nära Tivedens nationalpark. Titta så fint på bilderna!

Sen vidare mot en vecka O-ringen i Sälen. Fem etapper fjällorientering. Thoughest, Ironman och alla andra hittepålopp, släng er i väggen. Jag dör så kul.

Nu ska jag packa...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar