Sidor

tisdag 15 september 2015

Bröllop

I helgen var vi på bröllop. Till barnens och vår stora lycka åkte Mikaels föräldrar och barnens kusin hela vägen från Kalmar för att vara barnvakter hela helgen.

Vi kom iväg redan fredag lunch och tur var väl det för vi var inte framme förrän vid åtta på kvällen. Vi skulle nämligen till Storfors - Värmland för att fira min bästa vän Malin som skulle gifta sig med sin Jonas.

På vägen hämtade vi upp min andra bästa vän Annika och hennes Mikael. Sen satt vi i sex timmar och fnissade bak i deras bil och låtsades att vi var på väg till ännu ett av alla våra ungdoms orienteringsläger.

För att förtydliga är vi fyra bästa vänner. Malin, Camilla, Annika och jag. Also known as Boken Girls. Vårt bandnamn. Spice Girls var upptaget så det fick bli en variant på orienteringsklubben FK Boken och vårt favoritband. Vi har hängt ihop mer eller mindre sen vi var 7? 10? Vem vet. Längre än jag kan minnas helt enkelt.

Ibland går det ett år utan att vi hörs, någon föder ett barn en annan byter jobb. Sen ses vi och allt är som vanligt. Inga krussiduller. Inget "åh vad längesen det var ledsen att jag inte hört av mig (feeet skuld)". Bara: "hej ska vi sätta på oss mysbyxorna och fnissa lite?".

Det är skönt. Jag tänker på den där låten "I see your true colors thats why i love you" med Ane Brun inte Cyndi Lauper. Och så tänker jag lite på Hanson brothers med Mmbop för att den var så jevvla bra när vi satt på Camillas flickrum och skrev ner texten.

Ja men var var jag...

Malins bröllop!! Temat var skog och in i kyrkan stövlar en snygg Malin i vit klänning och Jonas i tuffaste jägarstassen. De flesta gäster eller alla värmlänningar hade sina finaste jägarkkäder på sig, skjorta, väst, knästrumpor och stövlar. Alla nämnde ripa, älgstudsare och häger minst tre gånger under kvällen. Det kändes som att man var i filmen Jägarna minus morden. Mitt i skogen i en loge vid Malins och Jonas torp, som hämtat ur en dröm. Rådjuret som vi åt hade fått sina horn upphängda på väggen och kantarellerna och lingonen var nyplockade. På kvällen eldades det stockar, alla verkade mer vana än mig vid kombinationen eld och alkohol, jag insåg att jag eventuellt gjorde mig bättre på dansgolvet än snubblande runt en eld.

Så himla skön stämning och härligt gäng. Det var ett tag sen jag skrattade så mycket! Tack för det Malin och Jonas och all lycka i livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar