Sidor

onsdag 3 februari 2016

Kurs

Måndag och tisdag har jag varit på kurs i Malmö. Det var riktigt bra. Föreläsaren var hur påläst som helst och lyckades göra lagtexter av typen "Den som vill rubba, ta bort, gräva ut, tävla över eller genom bebyggelse, planering eller på annat sätt ändra eller skada en fornlämning ska ansöka om tillstånd hos länsstyrelsen." spännande genom att komplettera dem med egna erfarenheter. Kursen är en kontrollansvarigutbildning som jag tog genom Novos så den handlar om mycket mer än bara fornlämningar, den handlar om regler när man ska bygga hus. Ett försök till enkel förklaring.

På tal om fornlämning så finns det förresten en sida http://www.fmis.raa.se/cocoon/fornsok/search.html där man kan hitta registrerade fornlämningar. Jac hittade flera stycken bara ett hundratal meter från här där vi bor. Kul sida!

Idag är jag hemma tidigt och helt slut. Orkar inte göra något av allt det jag borde passa på att göra. Plocka undan. Plocka ur diskmaskinen. Plocka ner tvätt. Plocka in tvätt i garderob. Plocka i tvätt i tvättmaskin.

Önskar att jag kunde ligga här i soffan och vänta tills klockan blir 18. Då ska jag åka till Båstad och träffa Instruktör Jan. En instruktör man kan boka på F&S. Hoppas att han kan hjälpa mig med lite övningar.

Kolla vilken fin matta vi köpt! Handvävd och tät och fin och vändbar och fina färger mot den mörka botten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar