Sidor

tisdag 9 februari 2016

Syskon och halsont

Min hals gör ont.

Den gör alltid ont när jag är minsta lilla sjuk. Och påminner mig om alla halsfluss som passerat och körtelfebern som bara lämnade ett litet litet hål i matstrupen så att jag inte ens kunde svälja vatten, fick dropp tillslut.

Jag blir liksom sjukare bara av att minnas det där. Hoppas det passerar snabbt och lätt förbi, har ingen lust att bli sängliggande.

Sixten och Ester har blivit så stora redan och dem är så fina mot varandra. På förskolan hör jag ofta att dem kramas när dem ses och här hemma leker dem mer och mer rolllekar ihop och bygger lego tillsammans. Sitter trångt i samma fåtölj och tittar på film och nu ikväll efter läggning fann jag dem liggandes i Esters säng båda två.

Roligt att dem har varandra.
Genom livet.

Men jag är medveten om att de behöver vara för sig själva också. En kväll själv hos mormor och morfar. Få bygga ett legohus ostört. Avsluta en mening utan att storasyster gör det åt en. Jag tycker det finns fördelar också att de går på olika avdelningar på förskolan.

Mina älsklingar.

Lite tankar innan läggdags. Nu ska jag få lite sömn innan klockan ringer 5.25 imorgonbitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar