Sidor

söndag 4 oktober 2015

Den heliga Mikaels dag

Japp, enligt kyrkokalendern är det den heliga Mikaels dag idag. Vi firar med hemmafix. Jag och barnen åkte visserligen på lite kalas i Håle Halls bokskogar och min pappa kom över för att hjälpa oss bli klara med vår nya port. Stort tack för det!

Vi har växlat av för porten redan och igår sågade vi upp ett hål. Idag skulle porten på plats. Jag har bara grundmålat den som ni ser, vilket jag är lite bitter på. Hade jag varit lite mer på hugget så hade jag kunnat täckmåla den inomhus också. Nu måste jag vänta på en helg med fint väder. Eller hänga av den och måla den inomhus men då får det stå öppet där ute. Men bagateller. Bra blev det och äntligen kan vi köra in vår åkgräsklippare.

Så småningom i höst dränerar vi klart och så fyller vi igen med singel runt uthuset och bygger färdigt vår trappa och altan som ska vara på baksidan. Ja ni ser ju en liten bit av där vi har förberett för altanen här på kortet. Det kommer bli bra. Ska visa er några före och efter kort så småningom.

Och så ska jag visa vårt nya tak! Vår tillbyggnad har numera papp med listtäckning. Gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar