Sidor

söndag 9 mars 2014

Kockar i lekköket

I julas gick jag in för att ordna ett litet leksakskök till Ester och Sixten. Ester hade redan fått en liten spis från min bror Patrik och hans Marie och jag har hela tiden haft tanken att ordna en liten kökshörna. Så i julas blev det alltså av. Och jag tyckte det blev bra. Ska jag erkänna så tycker nog jag det är tjugo gånger roligare än Ester och Sixten. Sixten uppskattar i alla fall att öppna, stänga, öppna, stänga, öppna, stänga ugnsluckan.



Tavlorna gjorde jag av gamla reklamblad, tack för dem Heberleins!


 Jag tycker de här frukterna/grönsakerna i trä från BigJigs är så fina. Tårtan är från Jabadabado. Grytor och bestick är köpta på IKEA. Tycker IKEAs är roliga för att det verkligen är deras riktiga saker de gjort i mini variant. Andra saker är från vårt kök, typ äggkopparna och citronpressen.


Titta en kloss mamma!


Leksaksmat - Salladsgrönsaker i låda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar