Sidor

måndag 31 mars 2014

Tar helg

Fredag - Ledig dag. Vi åkte till Laholmsbadet denna fredag också. Av alla dagar jag väljer att ta ledigt så visade det sig att en kompis till mig, Emmy också tagit ledigt. Och av alla ställen vi väljer att åka till på vår lediga dag så åker vi till Laholmsbadet båda två. Så i duschen sprang vi på varandra, ganska otippat vill jag påstå. Ester sov över hos mamma och pappa på kvällen och eftersom Sixten ofta somnar tidigt så hade vi världens möjlighet att göra vad som helst. Nu i efterhand kan jag tycka det är lite konstigt att vi valde att städa skafferiet men det kändes som en bra idé då. Vi åt en sen middag för en gångs skull och tack vare att vi unnade oss var sitt glas vin så somnade vi båda halv tio. Glamour!

Lördag - Jag och pappa åkte till Veberöd och sprang orientering på Romeleåsen. Det var lättlöpt och enkelt. Jag gillar bättre när det är svår orientering. Men får erkänna att det var kul ändå tack vare att det var så väldigt fin terräng. Tänk att södra skåne faktiskt har lite skog att bjuda på. Sen hem till mamma och pappa på fika och vidare hem till oss för grillat.

Söndag - Mikael spelade match och barnen och jag tittade på i det fina vädret. Köpte lite blommor i blomsterhandeln bredvid. Äntligen har pelargonerna kommit, älskade, färgglada, tacksamma pelargoner! Mamma och pappa kom förbi, pappa hjälpte oss ta ner lite träd med hans nyförvärv - motorsågen. Jag planterade ut mina dahlior också och konstaterade att varenda knopp i trädgården är på väg att brista när som helst.

Vår!





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar