Sidor

torsdag 12 oktober 2017

Bombdåd i Manchester

Kommer ni ihåg bomben tidigt i somras? På en konsert i Manchester. Ariana Grande sjöng och någon valde att låta tillfället bli scen för ett terrorattentat.

Jag kan inte sluta tänka på det.

Jag kan inte sluta tänka på att där var tusentals små tjejer som sett fram mot detta i en evighet. Sin första konsert i sällskap med mamma, pappa eller bästis.

Av alla hemska saker som händer är det händelsen jag inte kan släppa.

Det kommer över mig ibland.

Hur kunde någon få för sig att alla dem där barnen skulle uppleva det där?

Såhär skrev jag när det hänt.

En av sommarens första kvällar andas varmt över en scen i Manchester.

Där står en världsstjärna och glimmar och i publiken finns en flicka med ögon som tindrar.

I ruset efter konserten vandrar en vilsen man med bestämda steg.
En bomb exploderar och sliter flickan ur livet.

En förlamande panik.
En stum sorg.

Sommarnatten kläs i rött blod.
Gråt och fotsteg rullar över krossat glas och trasiga drömmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar