Sidor

lördag 21 oktober 2017

Energibars

Nästa helg är vi bjudna på tysk oktoberfest. Eftersom ingen i familjen kunde sitta barnvakt har vi för första gången lejt bort ungarna till några kompisar.

Det kommer säkert gå jättebra. Men för att bekanta oss lite extra åkte jag och barnen dit idag och åt frukost.

Jag packade in barnen i bilen och åkte till bageriet för att köpa frukostbullar.

Ungarna sitter snällt kvar och väntar i bilen medans jag går in och handlar.
 
Jag larmar och låser bilen.

Som vanligt.

Och som vanligt vrålar billarmet över hela byn när jag kommer ut och två ungar sitter och håller för öronen och kollar surt på mig.

Sorry.

Efter frukost åkte jag till Ängelholm för en timmes sparring på kickboxningen.

Stressade vidare till Stora Hult och hämtade lillebror och hann precis sladda in på uppfarten här hemma när jag möter M som ska iväg hela dagen/kvällen med fotbollslaget.

Lillebror och jag bestämde oss för att göra sådana där energibars som var med i ICA Buffétidningen för någon månad sedan.



Eller okej.

Jag bestämde, höll för öronen när Victor protesterade och försökte överrösta honom med;

"Det blir jätteroligt. Vi kan göra det som en gemensamhetsgrej och så kommer vi att komma ut på andra sidan och älska varandra ännu lite till."

Därefter tvingade jag honom att åka och handla det som saknades och så gjorde vi energibars till ljudet av Fugess skiva The Score.

Så in i nordens fint.



Sen beklagade sig lillebror över att hans syster, alltså jag, skrev om orgasmer på bloggen. Jag försökte förklara att det är en drink men det spelade tydligen ingen roll. Han fick kväljningar ändå.

Så kan det vara.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar