Sidor

måndag 29 april 2013

Är ute i vårvädet

I helgen har Mikaels föräldrar varit här och hälsat på. Det är roligt av så många anledningar. Ester tycker det är supermysigt med nattgäster och att få vakna med dem i rummet bredvid. Allt vardagligt som att laga mat, äta och diska blir roligare när man är fler. Och så är det så mycket roligare och lättare att få något gjort hemma. Oftast är vi ute och donar och kan turas om att springa in och hämta en banan, gunga, gå en runda med vagnen, förbereda lunch osv. Så kan tre personer fortsätta med att "dona" utan att bli avbruten. Så i lördags var vi ute hela dagen och gjorde i ordning åkgräsklipparen, jag snickra ihop en sandlåda och Mikael grävde ett hål för den, vi eldade massor och jag planterade ut mina dahlior bland annat. Vilken frihet att kunna få så mycket gjort! Tack svärföräldrar!
Imorgon ska jag lägga markduk under sandlåda och sen är det bara att fylla med sand. Är det sättsand man brukar ha, eller heter den kanske mursand?

4 kommentarer:

  1. Men du, nu när du börjat blogga så måste du veta en sak...BILDER!! Jag spricker av nyfikenhet att få se sanslösas du snickrat ihop :D skulle jag aldrig klara av hihi kram Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en bloggapp som inte fungerar att lägga in kort. Dumt, eftersom jag inte alltid har tid att sätta mig vid datorn och lägga in kort. Så ibland blir det bara text hellre än inget alls. Men nu la jag upp ett nytt inlägg med kort :)

      Radera
  2. Ps med mobilen kan jag kommentera men inte iPaden ;) kram Camilla

    SvaraRadera