Sidor

söndag 7 april 2013

Äter Heberleinskorv

Igår fyllde mamma år och för första gången på över fem år så fick vi tummarna ur och gick till fiket som ligger granne med dem i Stora Hult. LillaRo heter det. Det är väl så med ställen som ligger alldeles för nära, man blir hemmablind. Men igår kom vi alltså dit, bror och hans flickvän, jag och min familj och så mamma och pappa. Mysigt! Och fina kläder hade hon också sytt och sålde.
Men innan det var dags att fika så gick vi en lång runda med sovande barn i Förslöv. Gick ner till idrottsplatsen och hittade lite grejer på loppisen, en kökssoffa som Mikael gärna vill ha men vi aldrig köpte och en barnstol som Ester kan sitta på i uterummet eller vid skrivbordet.
Sen gick vi förbi blomsteraffären och jag blev ännu mer sugen på att plantera. I år ska jag köpa tusen miljoner pelargoner i alla möjliga rosa och röda färger.
På vägen hem gick vi förbi Heberleins, som är Bjärehalvöns kända charkbutik och vi kom på den geniala idén att köpa grillkorv där. Och vilken korv! Hur köttig som helst och god som vi grillade när vi kom hem. Mums!

Om ni undrar varför det är så få bilder på mig här i bloggen så är det för att jag ser ut så här för jämnan.

Nu har Mikael och pappa precis åkt iväg på första orienteringstävlingen för i år, eller kanske andra för pappa. Det var meningen att vi också skulle hänga med, men sen idag kändes inte vädret så bra trots allt. Så själv tänkte jag att vi skulle gå ut och rengöra cyklarna och spänna bromsarna så att de är redo för en cykeltur snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar