Sidor

lördag 27 april 2013

Klipper sig

Varning för bitterhet..

Jag har varit och klippt mig och blev inte alls nöjd. Suprise. Jag fattar aldrig själv hur jag vill ha det så det är inte så lätt för frisören heller att fatta. Men när jag haft en frisör ett tag, som min frisör i Halmstad så lär de sig tillslut och vi blir nöjda båda två. Hon i Halmstad gjorde mig visserligen nöjd direkt. Jag saknar henne.
Nu ringde jag på vinst och förlust till random frisör i Båstad. Klippstugan. Redan där borde jag ju anat att det skulle gå åt helvete. Klippstugan får mig att tänka på en liten stuga med gräs på taket och en takhöjd på 1.80 och tomtar och ett fult troll. När jag sen kommer till stugan så möts jag av permanentat hår, för stora jeans och gympadojor.... suck. Inte för att jag själv såg så mycket piffigare ut än så, men frisörer SKA se bra ut. Ja jag hör att det här kanske låter lite hårt. Men för att kunna skapa en trygghet hos osäkra tjejer i 27-årsåldern så måste de det! Jag har en svägerska som är frisör och hon är hur piffig som helst jämt, då har jag ändå sett henne opiffig i typ mjukisbrallor och till och med då är hon 10 gånger piffigare än en vanlig dödlig som mig! Magiskt.
I alla fall, permanenten började klippa mig. Och så klipper hon liksom av håret uppe på huvudet så att det blir kort och formar en slags tjock massa medans mitt underhår är långt och tunt och mörkt och fjunigt. Uppklippt heter det. Ja, det kanske låter hemskare än det är men summa summarum är att jag inte är nöjd. Till på köpet tar hon som avslutning på alltihopa fram en rund borste och borstar in håret så jag ser ut som en skolfröken från 1992. Alltså jag ÄGER ingen rund borste, om man ska behöva en rund borste på mitt hår så är man liksom helt ute och cyklar. Jag kör på vattenkammat självfall. Thats it. Onöjd!
Mamma föreslog att jag skulle gå tillbaka och säga att jag inte är nöjd och be om en omklippning, men jag vågar inte! Gud vet hur jag ser ut nästa gång. Äh fy farao.. tur mitt hår växer som smör smälter i solsken så att jag inte behöver vara ful allt för länge.

Ja jag varnade faktiskt er för bitterhet.

Saknar min fina nacke..

Såhär såg jag ut i julas















Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar