Sidor

lördag 6 april 2013

Pusslar

Igår var en lång dag. Mikael har jobbat hela dagen och sen spelade han match på kvällen. Men det har varit en bra dag! Allting har flutit på så bra med nöjda glada barn och jag har haft ork att hitta på saker. Så nu känner jag mig jätte stolt, världens bästa mamma!! Mycket bättre känsla än häromdagen när Ester och Sixten var ledsna samtidigt och jag först försökte trösta Ester med en gallskrikande Sixten och när hon lugnat sig tog jag upp och tröstade Sixten och då började Ester gråta igen för att jag övergav henne osv. Då tänkte jag "nä jag fixar inte detta, jag kommer inte klara av det!". Ja, det var en bit av verkligheten det, skönt att dåliga dagar varvas med bra.
Dagen började med sovmorgon igen, 6.40, frukost, sen åkte vi till Boarp och handlade hink och spade och ett nytt pussel till Ester. För det första är pussel så himla bra underhållning när jag sitter och ammar och för det andra så älskar jag att pussla och hoppas på att Ester också kommer göra det så att vi kan lägga 1000 bitar pussel ihop så småningom. Och det börjar bra, hon älskar sina pussel.  Födelsedagspresent till mamma fick vi också handlat.
På eftermiddagen tog vi en premiär fika i uterummet och gjorde ställde ut utemöbler. Så nu väntar jag och längtar på att kunna plantera också och blocka fram mina pelargoner. Älskar dessa blommor som är så tacksamma och blommar så länge. Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar